کدام مدارس مشهد فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ + جزئیات تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در بودجه سال آینده شهرداری مشهد کفه ترازو به‌سود عمران و توسعه شهر است

  • کد خبر: ۵۹۱۰۰
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
در بودجه سال آینده شهرداری مشهد کفه ترازو به‌سود عمران و توسعه شهر است
لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مشهد که در جلسه علنی صدوبیستم شورای اسلامی شهر مشهد، از سوی محمدرضا کلائی، شهردار مشهد به شورای اسلامی شهر تقدیم شد، اکنون در کمیسیون برنامه‌وبودجه در حال چکش‌کاری است.
علیرضا ظهیری  | شهرآرانیوز؛ لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مشهد که در جلسه علنی صدوبیستم شورای اسلامی شهر مشهد، از سوی محمدرضا کلائی، شهردار مشهد به شورای اسلامی شهر تقدیم شد، اکنون در کمیسیون برنامه‌وبودجه در حال چکش‌کاری است و بنا به‌گفته نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر، در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری باز هم کفه ترازو به‌نفع عمران و توسعه شهری است.
 
حمیدرضا موحدی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر مشهد درباره بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد، گفت: در جلسه دیروز بخش منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰ مورد بررسی اعضا قرار گرفت. این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در این جلسه بیش از ۳۰ کد درآمدی بودجه شامل عوارض و پروانه و تخلفات و کمک‌های دولتی و عوارض هواپیمایی و دیگر موارد بررسی شد، تصریح کرد: در مجموع منابع درآمدی شهرداری در بخش عوارض، اقتصادی، اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی ۱۷ هزارو ۶۴۲ میلیارد تومان گزارش شده است که از این میزان
۴ هزارو ۸۷۴ میلیارد تومان در بخش جاری و موارد این حوزه هزینه خواهد شد و بیش از ۱۲ هزارمیلیارد تومان نیز در بخش عمرانی هزینه می‌شود. وی تأکید کرد: این اعداد نشان می‌دهد که با وجود اینکه در کشور کفه ترازو به‌نفع هزینه‌های جاری است و هزینه‌های عمرانی در رده بعدی قرار دارد، اما در مشهد این اتفاق برعکس است و این هدف مدیریت‌شهری در دوره پنجم است که بر هزینه‌کرد در بخش عمرانی تأکید شود و همچنان در بودجه ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت. موحدی‌زاده تأکید کرد: همچنین در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد در بخش جاری شاهد افزایش ۲۳ درصدی و در بخش عمرانی شاهد افزایش ۱۴ درصدی بودجه در قیاس با بودجه سال ۱۳۹۹ هستیم.
 
وی با اشاره به اهمیت تحقق یکی از شاخص‌های برنامه عملیاتی میان‌مدت شهرداری مشهد مربوط به برنامه ۱۳۹۷-۱۴۰۰ گفت: در این برنامه عملیاتی مشخص شده بود که سهم درآمد پایدار از کل درآمد شهرداری که در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۵ درصد بوده است، در سال ۱۴۰۰ باید به ۴۰ درصد برسد. نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در جلسه دیروز این عدد به‌طور دقیق روشن نشد و از حوزه برنامه‌وبودجه شهرداری خواستیم در جلسه بعدی کمیسیون این گزارش را کامل کند، اما با توجه به اعداد و ارقامی که بنده دیدم، پیش‌بینی می‌کنم که سهم درآمد‌های پایدار شهرداری در بودجه ۱۴۰۰ با ۱۰ درصد افزایش نسبت به بودجه ۱۳۹۷ شهرداری، به ۳۵ درصد رسیده است.
 
وی درباره محل درآمدی بخش عوارضی شهرداری که با مصوبه احتمالی مجلس به‌چالش کشیده خواهد شد نیز گفت: از مجموع ۱۷ هزارمیلیارد تومان بودجه کل شهرداری برای سال آینده، ۳۰ تا ۳۵ درصد این بودجه و در حالت خوشبینانه ۴۰ درصد آن از محل دریافت عوارض، صدور پروانه، گرفتن جریمه‌ها، کمک‌های دولتی، عوارض هواپیما و دیگر موارد تعریف‌شده محقق خواهد شد؛ بقیه این بودجه از محل منابع تعریف پروژه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در سازمان اقتصادی شهرداری محقق می‌شود که بخشی از این درآمد‌ها به‌صورت غیرنقد و بیشتر بر اساس تهاتر خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->